sunnuntai 16. kesäkuuta 2019

VIIME AIKOJEN PROS & CONS

+ Pääsin pitkästä aikaa käymään lempikaupungissani New Yorkissa ja olin luonnollisesti aivan onnesta soikeana. Tosin lomasta toipuminen oli edelleen käynnissä, joten en saanut tuolla reissulla kovinkaan paljon aikaiseksi. Onneksi pienikin annos Nykkiä riittää pitämään pahimman NYC- kuumeen loitolla - ainakin hetkisen aikaa.

+ Juti täytti viime viikonloppuna 5 vuotta ja veimme synttärisankarin keskustaan juhlimaan. Kävimme muun muassa jätskillä, Mustissa ja Mirrissa lahjaostoksilla sekä synttärinakeilla Kämpin terassilla (kiitos vielä kerran Kämpin ihanille tarjoilijatytöille yllätyksestä).

+ Jet lagista toipuessa olen maannut luvattoman paljon sohvalla ja siitä syystä on tullut katseltua myös erilaisia sarjoja. Chernobyl kiinnosti minua ja miestäni erityisesti siitä syystä, että kävimme pari vuotta sitten vierailemassa Prypjatissa. Vaikka sarja oli monella eri tapaa todella häiritsevä, oli se myös hyvin opettavainen sekä mielenkiintoinen. Olen myös superinnoissani siitä, että muun muassa Reese Witherspoonin sekä Nicole Kidmanin tähdittämä Big Little Lies on vihdoin saanut jatkoa! Sarjan ensimmäinen kausi oli todella hyvä ja nyt tähtikaartiin on liittynyt myös iki-ihana Meryl Streep.




- Reilun kolmen viikon Jenkki- reissusta seurannut kooma ei tunnu vieläkään hellittävän. Olen muun muassa sekoillut päivissä (ja itse asiassa kuukausissakin) sekä unohtanut tärkeitä tapaamisia. Ilmeisesti ikä on vaikeuttanut myös jet lagista toipumista, sillä tämä ei todellakaan ole ennen ollut näin karmeaa.

- Kooman mukana tulee valitettavasti myös laiskuus  ja olenkin ollut viime aikoina todella saamaton lähes kaiken suhteen. Se on näkynyt myös ruoanlaitossa - tai lähinnä sen puuttessa. Olen elänyt viime päivät lähinnä leivällä, sillä kokkaaminen on ollut yksinkertaisesti vain ihan liian työlästä. Yhtenä päivänä tosin tsemppasin sen verran, että hain itselleni sushia lounaaksi. Siinä taisikin olla viime aikojen aktiivisin suoritus...







2 kommenttia:

  1. Moikka!
    Olen itsekin kiinnostunut hakeutumaan lentoemännäksi. Minua kiinnostaisi kysyä ammatista, että kuinka suuressa arvossa pidetään englanninkielentaidon lisäksi ruotsinkieltä? Osaako suurin osa miehistöstä puhua ruotsia sujuvasti?
    Kiitos etukäteen! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Moikka!
      Hae ihmeessä! Ruotsi katsotaan plussana, mutta englannin kieli on nykyään se ainoa pakollinen. :)

      Poista