perjantai 28. lokakuuta 2016

PIPARKAKKUTAIKINASTA

Koska Kuopiossa on jo satanut lunta, olen mielestäni ihan täysin oikeutettu leipomaan piparkakkutaikinaa. Kaikki merkit vain yksinkertaisesti viittaavat siihen, että nyt on aika aloittaa sellainen alustava joulusekoaminen! Ohjeen taikinaan kävin nappaamassa Kinuskikissan sivuilta, kuten aiempinakin vuosina. En edes rehellisesti sanottuna tiedä kuinka paljon taikinaresepteissä voi olla eroja, mutta tuo kyseinen ohje on toiminut ainakin minulla enemmän kuin hyvin!



Tässä minun piparinteossani on vain yksi erittäin typerä seikka; minä en tykkää pipareista, joten en myöskään ikinä paista taikinaa. Tasan ainoat poikkeukset piparinsyöntiini ovat Annasin ohuen ohuet piparit sekä tietysti ne Stockmannin käsintehdyt (erityisen hyviä dipattuna Baileys´iin)! Teen siis piparitaikinan ihan vain ja ainoastaan sen vuoksi, että se pelkkä taikina on niin järjettömän hyvää! Laitan siitä siis osan pakastimeen ja osan jääkaappiin, josta käyn aina silloin tällöin närppimässä paloja.

Tällä kertaa satuimme kuitenkin pitämään ystäväni kanssa samana päivänä leffaillan, joten paistoin muutaman piparin ihan vain sen vuoksi, että niistä tulee hyvä tuoksu. Ja kyllä, olen nyt valmis vastaanottamaan "Vuoden dorkin ihminen 2016"-pokaalini.







Ei kommentteja:

Lähetä kommentti