maanantai 26. syyskuuta 2016

SYKSYISESTÄ HELSINGISTÄ

Ihana Helsinki, kyllä olikin jo ikävä tänne! Seuraavan viikon ajan minun on tarkoitus hoitaa taas kaikki "pakolliset" Helsinki-rituaalit: kampaaja (kyllä, käyn Helsingissä asti laitattamassa hiukseni), ystävien tapaamiset, vierailu ihanan Mummini luona sekä syömiset, juomiset & shoppailut. Toki aikatauluun on jätetty pieni rako myös dorkille ex tempore-ideoille, joita saattaa olla luvassa...

Shoppailusta puheen ollen... Syksyn tullen on ehkä maailman ihaninta pukea päälle kaikki ne vaatehuoneessa odottaneet superpehmoiset neuleet! Tosin kun ne joutuu raahaamaan mukanaan toiseen kaupunkiin, törmää väistämättäkin melko ärsyttävään ongelmaan; niitä kun mahtuu laukkuun vain kaksi kerrallaan. Niinpä minun piti tällekin käynnille ottaa mukaan melko monta matkalaukkua, jotta sain kaiken tarvittavan ängettyä matkaan...


Helsingin reissuilla on aina myös hirveät paineet testata kaikki (minulle) uudet ja hyväksi todetut ravintolat - niin kuin myös tälläkin kertaa. Harmikseni en ole vain ikinä tajunnut kirjoittaa niitä ylös ja tänne tullessamme olen aina poikkeuksetta unohtanut joka ikisen niistä - niin kuin myös tälläkin kertaa vol. 2. Pienen salapoliisityön jälkeen muistin Ahoritan olevan yksi niistä ja sen lounas osoittautuikin kaikin puolin oikein maukkaaksi. Vahva suositus sekä maun että hinnan puolesta!



Ja se yksi pakollinen kohde jo-kai-sel-la Helsingin vierailulla... Stockmann. <3 Onhan se kieltämättä hiukan outoa, että ihminen voi rakastaa jotain kauppaa niin paljon, mutta voisin ihan rehellisesti sanottuna viettää kyseisessä tavaratalossa vaikka tunteja - ja minä olen yleensä maailmankaikkeuden nopein shoppaaja!

Olisin tälläkin kertaa löytänyt ostettavaa noin sadallaviidellätuhannellämiljoonalla, mutta jossain kohtaa poikaystäväni piti vain viheltää peli poikki, tarttua minua kädestä ja taluttaa ystävällisesti ulos kaupasta. Ensi kerralla jätän kyllä sen ilonpilaajan miesparkkiin odottelemaan...






2 kommenttia:

  1. Oon niin onnellinen siun puolesta että pääsit Stockmannille!! :D <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon täällä taas parasta aikaakin ja saamassa just ihan hirveetä tuhoa aikaseksi! #acne #ups :D

      Poista