sunnuntai 15. joulukuuta 2019

JOULUN PROS

+ Näin pyhien alla päätin keskittyä negatiivisuuden sekä stressaamisen sijasta niihin joulun tuomiin positiivisiin asioihin. Minusta parasta joulussa onkin juuri sen odottaminen. Joulukuussa on maailman ihaninta katsella joululeffoja kynttilänvalossa sekä napostella omatekoista piparkakkutaikinaa. Jo vuosia suosikkielokuviani ovat olleet "Holiday", "Yksin kotona"- elokuvat sekä "Joulupukki ja noitarumpu". Ja vaikken yleensä ole kotimaisten elokuvien ylin ystävä, myös "Joulutarina" on nyt päässyt suosikkieni listalle. Tarina Joulupukin nuoruudesta sekä elokuvan upeat talviset maisemat tuovat katsojalle varmasti jouluisan tunnelman!




+ Olen aina tykännyt ostella lahjoja läheisilleni, sillä antaminen sekä toisten ajatteleminen on yksi joulun parhaita puolia. Mieheni tosin kieltää minua joka vuosi ostamasta itselleen lahjoja, mutta jätän sen huomioimatta tänäkin jouluna. Vältämme kuitenkin turhan krääsän ostamista, joten meillä onkin tapana panostaa määrän sijasta laatuun. Halpamuodin sijasta ostammekin mielummin vaikka lämpimän kashmirneuleen tai silkkisen pyjaman. Ennemmin siis yksi mieluisa lahja, kuin kymmenen vähän sinnepäin.


+ Leipominen on aina kuulunut minun jouluuni, sillä se saa aikaan ihanan joulufiiliksen. Yritän joka joulu kokeilla erilaisia reseptejä, joten katsotaan mitä kivaa keksin meille tänä vuonna. Jouluruoka sen sijaan ei ole ikinä ollut oikein minun juttuni, joten ostammekin suurimman osan ruoista valmiina. Kinkku sekä karjalanpaisti meillä tosin valmistetaan aina itse ja ne kuuluvatkin minun joulun suosikkeihini. Olen viime aikoina lämmenyt myös Saarioisten äitien tekemälle perunalaatikolle, joka sopii täydellisesti yhteen hieman ylikypsän kinkun kanssa. Sitä tulee siis löytymään meidän joulupöydästämme myös tänäkin vuonna.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti