tiistai 3. joulukuuta 2019

LÄHESTYVÄ JOULU

Minun on ollut tänä vuonna hiukan vaikea päästä joulufiilikseen, enkä ymmärrä mistä kummasta tämä oikein johtuu. Olen aina ollut pohjiani myöten jouluihminen ja yleensä fiilistellyt "lähestyviä" pyhiä jo lokakuussa. Tällä hetkellä joulukuu näkyy meillä ainoastaan parina amarylliksena sekä hyasinttina - kuinka säälittävää. Huomenna tartunkin itseäni niskasta kiinni, laitan jouluradion soimaan ja alan askarrella piparkakkutaloa.


Erityisesti tähän aikaan vuodesta sitä kuitenkin myös muistaa, ettei kaikilla ole asiat niin hyvin kuin itsellä. Joulu voi aiheuttaa joillekin ilon sijasta ahdistusta sekä yksinäisyyttä. Kaikilla ei välttämättä ole mahdollisuutta edes jouluruokiin - paketeista nyt puhumattakaan. Liityin Facebookissa "Apua vähävaraisille Uusimaa"- ryhmään, jonka kautta pääsemme nyt auttamaan erästä nuorta yksinhuoltajaäitiä sekä hänen 4-vuotiasta tytärtään. Äiti toivoi apua jouluruokien hankinnassa, joten viemme hänelle ison kassin ruokaa sekä yllätyksenä myös pienet joulupaketit. Lisäksi teemme pienen lahjoituksen Pet Rescue Finlandille, jolle olen toiminut vapaaehtoisena someapuna nyt jo jonkin aikaa. Kodittomat koirat saavat minun sydämeni särkymään, joten kaikki apu tulee varmasti tarpeeseen. Joulu onkin minulle ennen kaikkea antamisen aikaa, ja sillä jos jollain pääsee siihen oikeaan joulun tunnelmaan. <3


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti