perjantai 8. toukokuuta 2020

PUUTARHANHOITOA

Vaikka olen maailmankaikkeuden huonoin viherpeukalo, olen nyt karanteenittelun myötä innostunut laittamaan terassiamme sekä takapihaamme hieman viihtyisämpään kuntoon erilaisten viherkasvien avulla. Minulla ei ole suoraan sanottuna mitään hajua mitä olen tekemässä, mutta jaksan ainakin vielä elätellä toiveita, että kasvini olisivat monivuotisten sijaan edes monipäiväisiä. "Ikävä kyllä" meidän takapihallemme paistaa koko päivän aurinko, joka tuottaa vielä omat haasteensa kasvien hengissä pitämiseen. Pihalla on siis niin kuuma, että lämpö on jopa sulattanut lyhdyissä olleet kynttilät ja ne ovat valuneet ympäriinsä pitkin terassilautoja.








Tällä kertaa valitsin Plantagenista ihanan "rosmariinipuun", jota voi kauniin ulkonäkönsä lisäksi hyödyntää myös ruoanlaitoissa (sekä gin toniceissa). Sen kaveriksi nappasin vielä jonkinnäköistä heinää, josta en todellakaan osaa sanoa yhtään mitään muuta. Minulla on kuitenkin selkeästi jokin heinävaihe, sillä mukaan lähti myös isommat "heinäpuskat", jotka pääsivät koristamaan meidän terasimme ovenpieliä. Jos joku siellä näkee muuten jo nyt räikeitä virheitä minun kasvinhoidossani, niin laittakaa ihmeessä vinkkejä tulemaan asap!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti